O Valtra

Valtra jest marką o światowym zasięgu należącą do koncernu AGCO, trzeciego pod względem wielkości producenta maszyn rolniczych na świecie. Korzenie marki sięgają 1832 roku, jednak właściwa produkcja rozpoczęła się w 1951 roku. VALTRA Inc. jako jeden z nielicznych producentów ciągników bazuje na własnych podzespołach: silniki, przekładnie, mosty, kabiny są produkowane w jednych z najbardziej zaawansowanych zakładów tego typu należących do koncernu AGCO.

Oryginalna konstrukcja ciągników VALTRA sprawia, że ciągniki pracując w najcięższych warunkach terenowych i klimatycznych spełniają oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników ponadto VALTRA zawsze zaskakuje swoich klientów oszczędnością wynikającą z niskiego zużycia paliwa oraz niezawodnością.

To wszystko jest możliwe dzięki mocnym konstrukcyjnie silnikom AGCO Sisu Power o dużym momencie obrotowym dostępnym już od 1100obr/min., co sprawia że silniki VALTRA są jednostkami napędowymi niskoobrotowymi. Uzyskanie tak dobrych wyników to zasługa nie tylko silników VALTRA ale też oryginalnych przekładni stanowiących przeniesienie napędu. VALTRA oferuje swoim klientom cztery przekładnie do wyboru: HiTech 3, HiTech 5, Versu i Direct. Każda z tych przekładni to dzieło konstruktorów VALTRA w Suolahti. Wszystkie przekładnie oparte są na mechanicznej zasadzie działania, ponieważ tylko tak skonstruowana przekładnia daje możliwość bezawaryjnego użytkowania i minimalnych strat mocy w trakcie przeniesienia napędu, co przekłada się na wydajność pracy i niskie zużycie paliwa oraz uwzględnia coraz wyższe wymagania naszych klientów w dobie rosnących cen paliw.

Fiński producent duży nacisk kładzie na komfort pracy operatora. Kabiny VALTRA zostały tak zaprojektowane aby były przestronne, ergonomiczne oraz bezpieczne. Poziom hałasu wewnątrz kabiny to tylko 68dB. Drzwi kabiny są duże, oramowane z regulacją ustawienia kąta ich otwarcia. Kabiny ciągników VALTRA zapewniają doskonałą widoczność w każdym kierunku. Operator ma również możliwość regulacji kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach aby idealnie dopasować jej ustawienie do swoich potrzeb. Fotel kierowcy w ciągnikach VALTRA posiada szereg regulacji oraz doskonalą amortyzację aby zminimalizować nawet najmniejsze drgania, które występują podczas codziennej pracy ciągnikiem, dodatkowo każdy fotel obraca się o 180 stopni. Wygodę i bezpieczeństwo gwarantuje podświetlenie stopni oraz opóźnione wyłączanie światła wnętrza kabiny.

Całość dopełnia specyficzna dla Skandynawów dbałość o środowisko naturalne, obecnie wszystkie ciągniki VALTRA spełniają bardzo rygorystyczne normy emisji spalin EURO5. Jest to możliwe poprzez zastosowanie do redukcji tlenków azotu w spalinach roztworu mocznika o nazwie handlowej AdBlue. System jest bardzo prosty a zarazem niezwykle skuteczny, polega na wtryskiwaniu roztworu do układu wydechowego silnika w którym znajduje się katalizator powodujący dokładne wymieszanie AdBlue ze spalinami i stworzenie odpowiedniej temperatury do tego aby mogła zajść reakcja redukująca. Zmiany konstrukcyjne dotknęły też samego silnika który jest teraz bardziej masywny – pogrubieniu uległy korbowody, wał korbowy – wszystko po to aby uczynić silnik jeszcze bardziej przystosowany do pracy na niskich obrotach z których słyną ciągniki VALTRA. Przekonstruowane na nowo silniki są teraz około 10% oszczędniejsze w stosunku do swoich poprzedników co daje ciągnikom VALTRA jeszcze większą przewagę nad konkurencją. Obecnie konstruktorzy przygotowują się do spełnienia jeszcze bardziej rygorystycznych norm emisji spalin.

W 2007 roku VALTRA otworzyła nowe centrum badawczo rozwojowe będące najnowocześniejszą tego typu placówką na obecny stan wiedzy na świecie. Każdy ciągnik opuszczający linię produkcyjną w Suolahti jest indywidualnie testowany i dopiero wtedy może trafić do użytkownika końcowego. VALTRA jest czołowym producentem ciągników w krajach skandynawskich a ich popularność w pozostałych krajach naszego regionu w tym również w Polsce stale rośnie – z roku na rok odnotowujemy wzrost sprzedaży o około 10%. Nie jest to dzieło przypadku ponieważ ciągniki tej marki są znane ze swojej wysokiej jakości, niezawodności, wszechstronności oraz niskich kosztów eksploatacji, ponadto budowa ciągników „a la carte” czyli konfigurowanie każdego ciągnika zgodnie z życzeniem klienta czyni każdy ciągnik wyjątkowym i w 100 % dopasowanym do potrzeb klienta końcowego.